Египет

Ако можеш да оцелееш в Кайро значи можеш да оцелееш навсякъде, казват доста хора. Още след първия си ден тук разбрах какво имат предвид... Вече осем дни съм тук и единственото, за което мисля денонощно, е как по-бързо да си взема визите и да се махам :)) Суданската ми виза ще е готова утре, аххх щастие, свобода и най-важното - ВЪЗДУХ! От онзи, дето става за дишане, защото този в Кайро явно не го бива.
Кайро с няколко думи - мръсно, пренаселено, ужасяващ смог, потресаващо шумно ..... Египтяните с няколко думи - алчни, мързеливи, агресивни, със сериозни проблеми в общуването... Изключение правят страхотните каучсърфъри, с които се запознах, иначе на улицата се научих да не говоря с никого, защото така или иначе няма да чуя нищо свястно. Единици са тези, които идват да си говорят с мен, за да научат нещо интересно, милиони са тези, които идват да ми продават нещо или най-вече - да ме измамят по някакъв начин. Понякога като питаш за посоката ще чуеш - "ама то е много далече трябва да вземеш такси", а нещото е зад ъгъла. Много се лъже и мами, страшно е как се опитват да те преметнат с цените все едно си будала. Ама много чужденци наистина са :)


Иначе аз добре си прекарвам докато чакам за визи - днес се местя при трети хост. Ходих на прословутите пирамиди преди дни - по-ужасно туристическо нясто надали може да има. Самите пирамиди и сфинкса са невероятно красиви, но никой не те оставя да им се насладиш дори за секунда! Милиони камилари, фалшиви гайдове, продавачи... и какви ли не мошеници, даже и такива, които се представят за охрана, а се опитват да ти откраднат билета, за да те завлекат някъде... всякакви отрепки, че и много на брой. Единственото решение е нито дума да не продумва човек, лошото е че един като се махне идва друг! И така не можеш да усетиш атмосферата на това възхитително място, защото все някой я разваля!
Разгледах и ислямската стара част на Кайро, а утре имам уговорка с един каучсърфър, който ще ме развежда из града и ще ходим на някакво традиционно събитие, като фестивал или нещо такова. Каучсърфърите в Кайро са страхотни просто, бях на КС среща и имаше към 50 човека, кой от кой по-чудесни и интересни.
Днес пък видях протест на площад Ел-Тахрир, местните яко налагаха полицаите в бели униформи, затвориха пътя и крещяха като луди. В петък е имало огромен протест и то в няколко града. Напрегнато е покрай революцията, но няма нищо общо с военната обстановка в Сирия. Научих супер интересни неща за египтяните, но нямам време да ги опиша, доста се посмях докато слушах пикантни факти от кухнята на страната на фараоните :))
Утре е последният ми ден в Кайро и после поемам към пустинята и лека полека към Луkcор и другите древни места. После живот и здраве Судан :))))
Раницата ми става все по-тежка, а аз дори след като изядох цяла порция "кошари", продължавам да се топя като сладолед на клечка и скоро усещам как няма да мога да си нося раницата :)) Иначе се чувствам супер на любимия си климат и ценя високо бонус- лятото, което прави дните ми вълшебни. :))

За визите - Визата за Етиопия - взема се в Кайро в посолството на ул. "Мохамед Ал Газли"
21, Докки. Струва 30 $. Получавате я на следващия ден. Искат само снимка и попълнен формуляр.
Визата за Судан - 100$ транзитна за 1 месец! Откажете се от туристическа, иска се покана за нея, а транзитната си е добре за 1 месец. Получава се на следващия ден. Искат паспортно
копие, две снимки, попълнен формуляр и ще ви накарат да направите копие на формуляра (има ксерокс там). Адрес - Ibrahim Street 3, Garden City.

Няма коментари: