Светлина в края на тунела :)

И така - ще го напиша кратко и ясно - успях да вляза в Зимбабве и то законно :) Историята е много интересна и нереално изненадваща :))  Не се отказах до последно и се появих на границата без виза, какво се случи после ще разкажа след като изляза от страната. Засега само ще кажа, че съм тук с 30 дневна виза и имам реален шанс да взема виза за ЮАР. Сутринта подадох за Мозамбик, утре сутрин ще е готова. Не искат никакви документи, нищо. Любезни, усмихнати, мили хора ми приемат паспорта и ми казват да мина утре да си го прибера. Ако навсякъде бяха такива щеше да ми е много лек живота :)) После намерих адреса на българското посолство и познайте какво - изненада, закрито е миналата година ноември, на негово място има турско посолство. Посреща ме турчина Ахмед и ме препраща към последното оцеляло БГ посолство - това в Претория.

Така че искам не искам в ЮАР трябва да вляза поне да си извадя нов паспорт, защото с този не мога да се върна. Сега като го няма БГ посолството, на което така разчитах, трябва да се оправям по единично както винаги. :) Отидох в посолството на ЮАР. Там една опашка, чаках 2 часа да ми дойде реда. Любезен господин ме изслуша и ми каза, че могат да ми издадат виза, но ще отнеме 7 дни и ще струва 60$ плюс гаранция от 500$, която трябва да им преведа и ще си получа обратно щом стигна БГ. Искат покана и банково извлечение, никакви самолетни билети и доказателства за месторабота. Светлина в тунела! Сега трябва да изтегля 560 $ и да си принтирам поканата, след което да чакам 7 дни, през които разбира се ще обикалям красивата страна :)) 
Утре се надявам да имам повечко време и да ви разкажа на какви красоти се нагледах в Ботсвана и какви хубави хора срещнах по пътя :)))) То не бяха слонове и щрауси, пустинята Калахари и делтата на Окаванго, семейство от ДР Конго, което ме осинови за два дни и другото семейство в Габороне, при което останах 5-6 дни... палаткуване между стадо слонове, нощни приключения с отровни насекоми, които виждам за първи път, множество срещи с крави и промяната на един африканец, решил да стане вегетарианец след като ме срещна.... еххх колко много има за разказване сега като си помисля още от Занзибар трябва да почна, а там каква лудница беше ихаааа :))))  Ще гледам утре да пиша, че много изостанах заради тези глупости с визите и всичкия стрес, които ми докараха. Сега нервите ми се успокоиха, ще си взема утре визата за Мозамбик и после почвам да се боря за ЮАР, да се надяваме че няма да ми създадат проблеми. Ако и там успея вече всичко се нарежда и като най-голямо препятствие ще ми остане ДР Конго по пътя обратно - страна без никакви пътища и трафик, в която трябва да прекося 2000 км, тъй като няма да мога да мина през Ангола (визата нали е най-трудната казват) ще трябва да прекося 2000 км джунгла. Ще е най-лудото приключение в живота ми, със сигурност!! И вече нямам търпение да изляза от цивилизованата южна Африка и да се върна там, където бях единствения музунгу и нямаше асфалтирани пътища, супермаркети и молове, та тук е по-цивилизовано от Европа! Ботсвана е супер богата страна с нейните диаманти и цените в магазина са повече от европейски. Същото и навсякъде в околните, Зимбабве е доста скъпичко. Но ще го запомня не с цените, а с факта, че е единствената страна, където е забранено да се носят камуфлажни дрехи :))) И така още на границата трябваше да се преоблека и сега ходя с панталона дето беше за пижама :)) Ама какво да се прави в следващите дни ще трябва само с него да ходя, за да не ме арестуват, че само това ми липсва. Тук си имат доста проблеми с политическата ситуация в момента, така че по-добре човек да не се набива на очи. Айде сега ще хващам пътя да изляза от града че да намеря място да преспя, нямам хост тук и утре трябва да се върна обратно да си взема визата в 8:00, така че ще преспя недалеч от края на града. И утре живот и здраве ще седна да ви разкажа какво къде как и с кого :)

6 коментара:

domosed каза...

Внимавай с тая гаранция! Да, те често го искат това и обикновено работи. Тоест - връщат ти парите в София, ако си ги превела в София и си се прибрала навреме. Но да оставиш $500 в Зимбабве, а после да си ги търсиш в София и то няколко месеца по късно след края на цялото пътешествие, никак не звучи като практична идея. Не е ясно тая процедура колко добре са я отработили, ако изобщо. Връщането може да се забави с месеци в разследвания точно каква е ситуацията, през което време как ли точно ще можеш да им въздействаш? Гледай да направиш възможно най-милите очи, че да ти го опростят това изискване.

Unknown каза...

Дааа Тери внимавай с тази гаранция. Намирисва на някаква схема това с 500-те долара. Кога ли ще си ги вземеш тия пари...и дали!? Като знам бюрокрацията в Африка не мисля, че са свързани посолствата дори. А дали някой отговаря за служителите в тези посолства..кой ли знае. Пожелавам ти успех с визите и бъди позитивна :)
Сигурен съм, че южна Африка е много красива. Наслаждавай се...сега имаш тази възможност! После ще разправяш и на нас :))

Анонимен каза...

Браво, Тери!!! Много, много се радвам! Ето така те искаме!
Момчетата са прави за гаранцията обаче. Може някой от семейството ти да се обади и да попита в посолството на ЮАР в София как става при връщането на такава гаранция, внесена в чужбина. Тоест да се получи инфо и уверение за получаването й. Тъкмо ще стане ясно дали е редовна процедура.
Сега ти пожелавам да се наслаждаваш на прекрасните места, а ние чакаме да разказваш.:)))
Надежда

Tery каза...

И на мен ми е съмнително затова сега казах на майка ми да звъни и да разпитва в София, защото тези в Хараре ми казаха че уж изпращали документите за София и там се решавало далю получавам виза но мен това много ме съмнява как така ги изпращат а цялата работа отнема само 7 дни?! Не знам сега какво да мисля, този в посолството тук каза че се давал писмен документ за гаранцията. Но парите на практика остават в Зимбабве, така че не знам колко е читава тази работа. Трябва да се провери с посолството в София преди да плащам каквото и да било. Докато не е сигурно че сте си получа парите в София нищо няма да правя да не стане някоя огромна и непоправима беля.

Tery каза...

Nakratko - parviq pat mi kazaha 4e mogat da mi izdadat viza v posolstvoto, dnes me izgoniha brutalno i kazha 4e ne moje zashtoto nqmam minimum 90 dni razreshitelno za prestoi v Zim. Pratiha me v imigracionnite, tam me otrqzaha i kazaha 4e ne izdavat pove4e ot 30 dni, kolkoto az imam. Vseki me goni i preprashta na drugo mqsto. Absloutno vsichko so4i 4e edinstveniq mi posleden shans da vzema viza za SA e Sofiq. I DHL shte namaje mnogo ot tova, zashtoto sega trqbva da si pratq vsi4kite dokumenti za BG.
Eto izvadka ot pismoto mi do maika mi, da ne pisha vsi4ko na novo:

"Mного лоши новини за визата!!! Tози път категорично отказаха, трaснах им всички документи на масата след което заявиха че не могат да ми дадат виза ако нямам мин 90 дни разрешително за престой в Зимбабве ?!? пратиха
ме в имиграционните, там ми казаха че такива не се издават. Абсолютно
невъзможно е да се извади визата от тук само дето това не ми го казаха
като ходих предния път, дадоха ми само празни надежди. Сега вече бяха
супер груби и ме изгониха. Не мога да разбера как могат да гонят хора,
които нищо лошо не са им направили, не мога да разбера откъде такава
грубост по тези посолства, не стига че искаш да им оставиш пари в
държавицата ами те и гонят с особена грубост! Няма вече накъде освен
DHL. Съжалявам да го кажа но това е истината. В Мапуто/Mozambique е
същата работа, и там не издават по тази причина, вече проверих. Няма
никакви шансове освен София. Сега обаче се чудя дали от Хараре да
пращам или по-добре от Мапуто. Защото не ми се седи в това Зимбабве,
много ми е напрегнато и ще е кофти да пътувам без паспорт защото
политическата ситуация е много зле и навсякъде има полицаи. А и няма
хостове, в Мапуто поне има хостове и мога да си чакам там паспорта.
Сега целия ми план се променя, излиза че всички дни досега в Хараре са
прахосани :(((( много зле!!! пълен ужас просто нямам думи и като се има
предвид че БГ посолството ни тук е закрито, ако го имаше можеше и тук
да си направя паспорт и въобще да не ходя в СА. Сега обаче нямам
никакъв избор! Ще трябва да отида в Мапуто и да пратя паспорта с вс
документи от там. Поне тия 500$ гаранция сте ги избегнем че кой знае
къде и кога щях да си ги търся и след 1 седмица можеше пак да ми
откажат. Сега звънни на консула и питай дали да пращам за БГ дали ще
ми дадат най-сетне визата!!! Питай ама да ти каже 100% дали става така
защото ако и това пропадне вече сте се убия от мъка :((( И после ми
пиши какво да правя и къде да ги пращам, вкъщи ли или направо в
посолството. Имам две покани вече, имам всичко дето изискваха тука, но
не знам в София различно ли ще е, ще искат ли това съдебно
решение? Моля те разпитай още веднъж да знаем има ли смисъл да се
прави това или няма, поне да не си губим времето и парите. Ако няма
загъжвам много здраво и трябва да се връщам в Танзания, после Кения и
Етиопия да си вадя нов паспорт в адис Абеба, което опропастява цялото ми
пътуване. Не искам в никакъв случай да се връщам по същия път!
Това е най-лошото което мога да си представя. за сега аз нищо
не мога повече да направя освен да разгледам малко Зимбабве за ден-два
та поне да не ме е яд за масата пари дето платих на вятъра за да вляза
тук с надежда за СА виза и после тръгвам към Мозамбик и там в Мапуто
пращам паспорта и формулярите всичко попълнено и приготвено и ти само
питай къде да ги пращам и точно всички нужни документи, че тук
нямам съд. решение и нещо друго ако има за добавяне. Ужасът е пълен и
без DHL тая работа просто няма да стане!"

Анонимен каза...

Ох, Тери, остава само да се молим в софийското посолство да са по-свестни и като кажат нещо един път, да го направят. Ядосах се много, задето са те излъгали, ама какво можеш да направиш - в ръцете си им. Дано последният план проработи! Стискам палци! Успех и кураж! Надежда